Uczniowie: przypominają pojęcia: komputer multimedialny, program multimedialny, wymieniają dwa rodzaje encyklopedii (ogólne i tematyczne), wymieniają zalety encyklopedii multimedialnych i tradycyjnych.
Nauczyciel: uzupełnia i koryguje wypowiedzi.
3. Sformułowanie tematu lekcji.
4. Nauczyciel omawia cele i przebieg lekcji.
5. Nauczyciel omawia zasady konkursu:
Każdy uczeń otrzymuje dwie encyklopedie multimedialne. Może korzystać z jedne lub dwóch (należy uświadomić uczniom, że zmieniając encyklopedie, tracą część czasu).
Przez 10 minut przegląda encyklopedie, wyszukując ciekawych, zaskakujących, czy ważnych jego zdaniem informacji.
Wybiera i zapisuje na arkuszu jedną z nich i podpisuje arkusz na odwrocie.
Informacje zostają ponumerowane, wywieszone na tablicy i odczytane.
Uczniowie wybierają cztery najciekawsze ich zdaniem informacje i zapisują ich numery na małych karteczkach.
Karteczki przyklejamy do arkuszy, zgodnie z numerami - każda karteczka, to jeden punkt.
Trzej uczniowie, którzy otrzymają najwięcej punktów otrzymują oceny bardzo dobre. Każdy uczeń, który zdobędzie co najmniej jeden punkt - otrzymuje "plus".
6. Nauczyciel upewnia się, czy uczniowie zrozumieli zasady i rozdaje encyklopedie, arkusze i karteczki.
7. Uczniowie pracują indywidualnie, przeglądają encyklopedie, wyszukując informacje. Nauczyciel nadzoruje pracę, zwracając uwagę na prawidłową postawę przy pracy.
8. Nauczyciel zbiera arkusze i rozdaje karty ćwiczeń.
9. Nauczyciel objaśnia sposób wykonania ćwiczeń.
10. Uczniowie uzupełniają karty ćwiczeń, pracując indywidualnie.
11. W tym czasie nauczyciel numeruje arkusze, na każdym przykleja pasek taśmy dwustronnej i wywiesza je na tablicy.
12. Rozstrzygnięcie konkursu:
Wybrani uczniowie odczytują informacje zapisane na arkuszach,
Uczniowie dokonują wyboru najciekawszych, ich zdaniem, informacji i zapisują ich numery na karteczkach,