Aneksy - Klasa integracyjna formą kszałcenia dzieci niepełnosprawnych        

Opracowały:
mgr Marzanna Socha dyrektor szkoły
mgr Monika Łuczyńska pedagog specjalny Szkoła Podstawowa nr 2 w Zelowie

Powrót

KWESTIONARIUSZ ANKIETY DLA RODZICÓW

1. Czy uważa Pan (Pani), że ludzie niepełnosprawni nie powinni mieć kontaktu z osobami pełnosprawnymi?
a) tak
b) nie
c) jest mi to obojętne
d) nie mam zdania

2. Jaki według Pana (Pani) odsetek stanowią niepełnosprawni w naszym społeczeństwie?
a) 1%
b) 5%
c) 10%
d) 20%

3. Co oznacza pojęcie "integracja"? Proszę zaznaczyć według Pana (Pani) właściwą odpowiedź:
a) zespolenie się, wspólne życie ludzi niepełnosprawnych i zdrowych
b) oddzielenie ludzi niepełnosprawnych od zdrowych
c) eliminowanie ludzi niepełnosprawnych ze społeczeństwa

4. Jaki jest Pana (Pani) stosunek do "integracji?
a) pozytywny
b) negatywny
c) obojętny
d) nie mam zdania

5. Czy miał Pan (Pani) kiedykolwiek kontakt z osobą niepełnosprawną?
a) tak, mam taką osobę w rodzinie
b) sporadycznie, spotykam na ulicy
c) pracuję z taką osobą
d) nie mam kontaktu

6. Czy uważa się Pan (Pani) za osobę tolerancyjną?
a) zdecydowanie tak
b) raczej tak
c) raczej nie
d) zdecydowanie nie
e) nie mam zdania

7. Czy uważa Pan (Pani), że osoby niepełnosprawne i pełnosprawne mogą żyć razem a nie obok siebie?
a) tak
b) nie
c) nie mam zdania

8. Zdrowie innych jest dla mnie:
a) bardzo ważne
b) ważne
c) nie jest ważne

9. Czy uważa Pan (Pani) integrację za potrzebną?
a) tak
b) nie
c) nie mam zdania

10. Czy uważa Pan (Pani), że osoby pełnosprawne odnoszą korzyści z kontaktów z osobami niepełnosprawnymi?
a) tak
b) nie
c) nie mam zdania

KWESTIONARIUSZ WYWIADU DLA NAUCZYCIELI

1. Jakie są Pani zdaniem aktualne możliwości pracy z dzieckiem niepełnosprawnym?
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................

2. Kto zdaniem Pani w szkole koordynuje działania związane z opieką nad dzieckiem niepełnosprawnym?
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................

3. Czy posiada Pani choć w minimalnym stopniu wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej? Jeżeli tak, to skąd?
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
4. Czy kiedykolwiek prowadziła Pani zajęcia z dziećmi upośledzonymi umysłowo?

...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................

5. Jeżeli tak, to jakie to były zajęcia, gdzie i kiedy je Pani prowadziła?
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................

6. Jak rozumie Pani pojęcie integracja?
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................

7. Jaki jest Pani stosunek do integracji?
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................

8. Czy chciałaby Pani, aby w naszej szkole została utworzona klasa integracyjna? Jak Pani może pomóc w jej tworzeniu?
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................

9. Czy chciałaby Pani prowadzić lekcje w klasie integracyjnej i dlaczego?
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................

10. Jakie są według Pani zalety i wady systemu integracyjnego a jakie segregacyjnego?
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................

11. Czy obowiązujące przepisy prawne zdaniem Pani sprzyjają integracji?
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................

12. Jakie warunki lokalowe powinna spełniać szkoła, aby integracja była realna?
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................

13. Jakie dzieci według Pani mogą być kierowane do klas integracyjnych? Czy muszą spełniać określone wymagania?
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................

14. Kto powinien decydować o wyborze szkoły?
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................

15. Które zdaniem Pani przedmioty nauczania sprzyjają procesowi integracji?
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................

16. Które według Pani przedmioty są trudne do realizacji przez dzieci niepełnosprawne?
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................

17. Od czego zdaniem Pani zależy poprawna integracja, co może ją utrudniać?
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................

18. Na jakie trudności według Pani napotkać może dziecko niepełnosprawne w szkole masowej?
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................

TEST ZDAŃ NIEDOKOŃCZONYCH

JA I NIEPEŁNOSPRAWNI

Zdrowie jest dla mnie ...................................................................................................
.................................................................................................................................................

Jestem zadowolony(-a), gdy ...................................................................................................
.................................................................................................................................................

Człowiek niepełnosprawny jest ..............................................................................................
.................................................................................................................................................

Ludzie zdrowi mogą ...............................................................................................................
.................................................................................................................................................

Niepełnosprawni powinni .......................................................................................................
.................................................................................................................................................

Pomogę niepełnosprawnemu gdy ...........................................................................................
.................................................................................................................................................

Kiedy widzę osobę niepełnosprawną fizycznie ......................................................................
.................................................................................................................................................

Kiedy widzę osobę upośledzoną umysłowo ...........................................................................
.................................................................................................................................................

Chciałbym (chciałabym), aby niepełnosprawni byli ..............................................................
.................................................................................................................................................

Ludzie zdrowi powinni ...........................................................................................................
.................................................................................................................................................

Gdybym był osobą niepełnosprawną .....................................................................................
.................................................................................................................................................

Ludzie niepełnosprawni i zdrowi mogą .................................................................................
.................................................................................................................................................
Powrót